Wat doen wij nou precies?
Alles kan, daar zijn we flexibel in maar we moeten er wel even afspraken over maken van te voren. Wat doe jij en wat doen wij? Voor onze opdrachtgevers zijn onze werkzaamheden in drie hoofdcategoriën op te delen. Daarnaast hebben we losse servicemodules en leveren we maatwerk. Loop door de rijtjes heen en krijg een indruk van de mogelijkheden. Het biedt een goede basis voor een oriënterend gesprek.
Verhuur
Beheer
Inrichting & Promotie
Geen zin om nieuwe huurders te werven? Wij hebben een netwerk, spreken onze talen en zijn thuis in de marketing & communicatie. Wij zorgen er voor dat je onder de aandacht komt van het juiste type huurder. We heten ze welkom en zwaaien ze uit bij vertrek. Persoonlijk én professioneel.
Een woning vraagt altijd om aandacht. Wel handig als er dan iemand is. Een andere belangrijke reden om je eigen huis te laten beheren is gemak. Je hoeft geen familie of vrienden in te schakelen. Wij zorgen ervoor dat je geen omkijken hebt naar je woning en de huurders kunnen altijd bij ons terecht. Denk aan:
Je hebt een woning of je wilt er eentje kopen. Maar je hebt geen verstand van interieurstyling of geen tijd om spullen in te kopen. Wij maken je huis mooi en richten het praktisch in volgens de laatste trends en inzichten. Zo wordt jouw woning gewild bij huurders.
Overzicht van de mogelijkheden:
Check in >
- Zoeken en vinden van huurders
- Communicatie met potentiële huurders
- Inplannen van bezichtigingen en geven van rondleiding
- Uitleg geven over mogelijkheden, buurt/omgeving, geven toeristische informatie en beantwoorden van vragen
- 24/7 online beschikbaarheid voor verhuurder en huurder
- Online scan van huurder
- Aannemen en afhandelen van klachten of vragen van huurder/verhuurder
- Contactpersoon tijdens huurperiode
- Controle op de staat van het huis tijdens huurperiode (periodieke controle op gebruik, hygiëne, aanpassingen e.d.)
Check out >
- Eindcheck na vertrek huurder
- Regelen eindschoonmaak
Niet verhuren maar toch een oogje in het zeil houden? We kunnen op gezette tijden langs komen op te luchten, thermostaat aan te passen of post weg te halen: woningoppas!
Administratief beheer >
- Maken en bijhouden van huisregels
- Opstellen huurcontracten
- Maken dossier huurders
- Invullen officiële documenten
- Maken factuur aan huurder
- Advies over contracten (tv, energie, glasbewassing, telefoon e.d.)
- Toezicht op goede naleving van onderhoudscontracten
- Maken jaarrekening en kwartaaloverzichten
Financieel beheer >
- Maken eindafrekening
- Kostenbewaking van de uit te voeren werkzaamheden door derden
- Controle van ingediende nota’s
- Advies over reserveringen onderhoud
- Als gemachtigde aanwezig zijn bij VVE-vergaderingen (optioneel)
- Opnemen meterstanden incl. registratie
Technisch beheer >
- Verrichten van inspectie bij klachten
- Reparatie kleine schades
- Controle van cv-installatie
- Vervangen onderdelen
- Verhelpen storingen
- Toegang tot je woning indien de huurder verhinderd is
- Bijstellen scharnieren/sluitingen kastjes
- Vervangen schakelaars en lampen
- Vervangen sloten en sleutels
- Onderhoud en herstel kitvoegwerk sanitair
- Controle op staat van onderhoud
Inrichting >
- Verhuurinspectie
- Beoordelen bestaande inrichting en aanbrengen kleine aanpassingen
- Opmeten woning en inrichtingsplan maken incl. moodboard
- Begroting maken inkoop
- Inkopen inboedel/accessoires incl. plaatsing in de woning
- Opmeten, bestellen, ophangen en monteren
- Maken inventarislijst
Promotie >
- Maken verkoopteksten
- Fotograferen woning incl. selectie foto’s
- Plaatsen advertenties offline/online incl. aanmaken account
- Persoonlijke reclame binnen ons netwerk en daar buiten
- Maken en plaatsing van social media posts